Veriryhmä- ja geenitestit

Teemme näytteenottoa lukuisien eri laboratorioiden geenitestejä varten. Monien geenitestejä tekevien laboratorioiden ohjeistus on, että asiakas tilaa ennen näytteenottoa heidän kauttaan lähetteen ja maksaa heille maksun. Tällöin klinikalla veloitetaan vain näytteenoton hinta. Tästä syystä varmista ennen näytteenottoon saapumista rotuyhdistykseltäsi mitä geenitestiä rotuyhdistys suosittelee ja tilaa kyseistä geenitestiä myyvän laboratorion kautta mahdollinen lähetepyyntö ja maksu. Osa testeistä on virallisia, jolloin koiran tulee olla tunnistusmerkitty mikrosirulla.

Geenitesti saatetaan tehdä joskus sen selvittämiseksi kantaako koira tietyssä rodussa yleistä geeniä, joka estää joidenkin lääkkeiden hyödyntämisen sairauksien hoitamisessa. Geenitesti saattaa olla tarpeen myös sairauksien poissulkuun, esimerkiksi ihotautien ja munuaisongelmien tai neurologisten oireiden kyseessä ollessa.

Varaa aika

Kaikki aikamme eivät ole varattavissa nettiajanvarauksessa. Soita meille, jos et löydä etsimääsi käyntisyytä tai jos käynnille on useita syitä. Näin saamme varattua lemmikillesi sopivan ajan.