Koronavirus

Toimenpiteet lemmikkien hoidon turvaamiseksi

Tiedote koronavirukseen liittyen

Normaalin korkean hygieniatason lisäksi jatkamme edelleen kaikkien kosketuspintojen tehostettua desinfiointia.

Klinikkakäynnin muistilista:

• Asioi meillä vain terveenä
  • Vain 1 saattaja lemmikin mukana klinikalle
  • Käytä maskia
  • Desinfioi kätesi klinikalle saapuessasi
  • 2 metrin väli toisiin asiakkaisiin ja henkilökuntaan

Tarvittaessa henkilökuntamme antaa tapauskohtaisia lisäohjeita käynnillä. Kiitämme etukäteen yhteistyöstä sekä henkilökunnan ohjeiden noudattamisesta.

Lemmikit ja koronavirus

Mikäli sinua mietityttää miten koronavirus vaikuttaa lemmikkiisi, lue Ruokaviraston tiedotteesta: Usein kysyttyä: eläimet ja koronavirus COVID-19

Jos kissataloudessa asuvalla henkilöllä on korontartunta ja saman talouden kissalla on hengitystieoireita, ruuansulatuskanavan oireita (esim. oksentelua ja ripulia) ole yhteydessä klinikalle ennen ajan varaamista.

Koira haavanhoito
Lemmikin haavanhoito

Koiran ja kissan haavanhoito Lemmikeillä haavanhoito on yksi yleisistä kotona tehtävistä toimenpiteistä. Haavanhoidossa on tietyt perusperiaatteet, joiden kanssa pärjää pitkälle. Kuitenkin on hyvä osata tunnistaa